måndag 3 juni 2013

Underbar helg!

Jisses vad tiden har flugit förbi!
I fredags hade Svea sovit hos mormor så vi slappade och tog de lugnt här hemma vi andra fyra.
Sen tog vi bilen å hämta Svea, de var lite små sura för de inte skulle vara kvar hos mormor men de gick över de med ;)
I lördags startade vi dagen med att jag fick balsamera själen, en och en halv timmes ridutr blev det! Härligt, sen hem för att äta å ta de lugnt tills Jimmy skulle åka. Sen tog vi oss en promenad till morfar och "mormor". Vi fikade och lekte en stund. Sen gick vi hem för risk av att bli dyngsura men det kom inget regn alls ;) Men hem kom vi och mat fick vi, sen i säng med barnen, för de var jobbdags!
Så farmor och Pär kom.
Jobbade natten sen hem och sova till tolv, åt lunch sen ut och startade gräsklipparen. Remmen på åkgräsklipparen är för slapp så måste byta den så fick bli vår hederliga gräsklippare att gå efter. Så klippte allt runt buskar å så.
Sen hämtade Jimmy pappas släp för å lasta upp allt gräs... shit vad gräs alltså?!
Lämnade av ett lass sen åt vi middag..
Sen åkte jag, Svea och Arvid hem till Sandra för att rida filur och simi. Arvid var inte jätte imponerad men Svea var jätte duktig och travade helt själv utan att någon höll henne. Duktigt! :)
Sen hem, lägga barn, sen sprang jag tattarhagen, sprang 3,6km på 21 min, helt okej! Körde styrkeprogram direkt efter, plankan gick som en dans! Tänk vad lite träning kan göra ;) Jimmy körde iväg de sista lasset och lämna tillbaka kärran....
Så .. jag har inget internet på mobilen numera därför inläggen inte haglar in direkt... men men de är ganska skönt faktiskt också. Behöver faktiskt inte titta fb och Hotmail jämt, går fint att göra en-två ggr per dag :)
Nu sitter jag och väntar på att försäkrings kassan ska ringa... hum... lång kö idag verkar de som...
Passa på å greja lite nu medan barnen är ute och jag ändå måste vänta inne.
Så denna helgen har verkligen varit kanon bra! Hoppas hela sommaren fortsätter så ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar