fredag 26 april 2013

Livets gång.. med den kommer frågor..

Livet är en enda stor gåta.
Kommer man finna svaret på sina frågor någongång innan det är försent så att säga..
Hur kommer realtionen vara mellan mig, mina barn, mina föräldrar?
Kommer jag att hitta min yrkeskarrlär eller kommer jag vara undersköterska på äldreboende resten av livet?
Kommer vi bo i Limmared tills de är bye bye?
Kommer jag ha pengar till att göra det jag vill för barnen? Ekonomiskt,känslomässigt?
Kommer jag bli ihågkommen som en bra mamma eller vill de flytta så fort de får chansen?
Hur kommer barnens framtid se ut med både karriär och livet i övrigt?
Hur länge kommer man sakna mormor? Kommer jag någonsin kommer över sorgen efter henne?

Jag har tusen frågor men står helt tomhänt utan svar. Jag skulle gärna ha en manual. En bok där de står vad jag ska göra, när jag ska göra de, och vart. Det känns som om allt jag gör och allt jag säger är fel. Sen vet inte ens de som borde veta de att jag existerar överhuvudtaget.
Jag är nog en sån där vid sidan av grej som man helst vill glömma..
Jag önskar verkligen att jag kunde fått min manual så jag kunde känt mig mer som en i gänget.. jag är trött på att känna mig som en enstöring som ingen vill umgås med.
Jag vill också vara som alla andra.

1 kommentar: