söndag 26 maj 2013

Vilken helg!

Vilken kanon helg de har varit!
Jag jobbade natten mellan fredag-lördag, sov till 12, upp, äta, sen vidare till dagis för att städa och klippa gräs, tack Chrille för hjälpen!
Tog sisådär två timmar sen var vi klara ;) Grusigt var de men de blev jätte fint när vi var klara. Sen hem, lämna av Freja hos Chrille och Jimmy, varsin frukt, sen vidare till fyndmarknad i Tvärred.
Barnen gjorde lite fynd, var ju inte lika stort som vi har de men de fanns en hel del, mest nöjd är jag att jag hittade cherek ringar för 40:-/paret! Guldläge!
Sen hem igen, då var Lillian och Pär här och passade Freja, lite kvällsmat, sen slänga Freja i säng, sen iväg till Tvärred igen för att hämta tillbaka grejer... inga fantastiska summor jag sålt för men en okej stämpel kanske?!
Sen vek jag tvätt till tio... sen la jag mig i sängen, utmattad ;) haha skit trött, som tur var sov barnen helt okej! Freja vakna först men sen kom hela ligan upp så fanns inga alternativ bara upp å hoppa!
Frukost, lek och sen en promenad till affären för att köpa grillat till lunch, lite melon samt jordgubbar till mellanmål. Rickard klippte gräset, så nu har vi hela hörnet där nere fullt med gräs, någon som vill ha är de bara att hämta ;)
Sen åt  vi tårta som Arvid hade fixat iordning på City gross igår med mormor, den var jätte god! Tack Arvid <3 br="">
Så nu vart gräset klippt igen, skönt de! ja sen städades de upp ute och inne, barnen fick allt hjälpa till!
Sen gick jag upp å la mig 1½ timme, ska jobba inatt.
Men ska slänga mig på soffan nu igen och vila lite så man orkar med en hel natt vaken igen, lite jobbigt med "hatte"schema men vad tusan bara att gilla läget!
Det blir mängder med jobb denna sommaren sen ska de lugnas ner igen! Skönt de åtminstone!
Håll tummarna för denna veckan har vi många kommande beslut och många besked att vänta, spännande! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar