söndag 13 november 2011

Nyklippt gräs & utan napp!

Idag har vi varit rediga, Svea kom hem på middagen efter att ha sovit hos mostrarna och mormor, hon ville inte åka hem så hon följde med till gamla morfar först sen fick hon komma hem :) Under förmiddagen så klippte jag färdigt gräset, pappa hade varit snäll å klippt intill huset så var de sista kvar! Tog sisådär 1½ timme... puh vad jag önskar mig en självgående padda! Investering till våren tro??? Som alla andra säger gräsmattan blir super fin! ;)
Sen körde vi bort en hel kärra med gräs, buskar och pinnar å ställde av hos pappa å åkte till farfar Göran. Sen hem igen och lämnade av barn hos pappa och Maria för att lasta av kärran... shit de var enklare sagt än gjort! men till slut så! Så nu har vi vinterstädat hela trädgården :) Tjusigt!
Sen efter de så fikade vi hos pappa innan vi åkte hem, å lille Arvid har lärt sig och dricka ur sugrör sötis :) Sen så har jag funderat över hur vi ska sluta med napp, blöja har Svea slutat med sedan juni i år. Men nappen har vi kvar, men hon har lagt sig förut utan napp. Så nu ska jag samla in hennes nappar å bara ha framme max 4 till Arvid, 2 på snören å 2 i sängen. så ska vi se om hon kan ta snutten istället när de händer något som gör ont eller är tröttsamt. Men ikväll gick hon å la sig utan nappen, frågade inte ens efter den... så ska ta kraft tag i detta och göra något kul med napparna så jag kan spara till henne när hon blir stor :)
Nehe nu var de natten tror jag allt, upp å kika tv i sängen i allafall! sov så gott! gäsp!

1 kommentar:

  1. Jo, hon har lite problem med vikten min flicka. Hon är känslig mot mjölk har det konstaterats och då är det vanligt att tillväxten krånglar. Så vi får väl se nu då om vi kan få ordning på det.
    Nu ska hon börja äta kalciumtabletter också och vi har fått lite tips från dietisten om vilken kost som kan vara bra för att hon ska få i sig de mineraler och vitaminer som hon går miste om när hennes kost är mjölkfri. Så vi håller tummarna för att viktkurvan ska börja peka stadigt uppåt nu :)

    Jag har hört om mycket strul med TeleNor nu så jag bestämde mig för att stanna hos Tele2 (som jag vet funkar). Varför ändra på ett vinnande koncept ;)
    Hoppas att din sambo blir fortsatt nöjd med TeleNor i alla fall :)
    Ha en bra dag.
    /Anna

    SvaraRadera