fredag 30 augusti 2013

Tänk först...

Ja idag har vi trottsat regnet och cyklade till Tranemo, barnen var under skydd så de var lugnt bara jag som blev blöt. Fick hämtat boken på biblioteket som man fick från bvc, hämtat min klocka och några andra små ärenden. Barnen var jätte duktiga!
Sen cyklade vi hemåt, kommer ut på kyrkrakan, då möter jag tre barn, ja kanske 9-12 år gamla. Jag cyklar förbi och precis när Freja uppe på cykeln passerar flyger han fram mot henne och skriker kebab.
Sånt får mig att gå igång på alla cylindrar, tvärnittar cykeln, vänder, och frågar vad han pysslar med och hur han tror att min ett åring ska hantera en sådan grej, som jag sa till honom, nästa gång kanske det inte är en lika tålig ettåring som blir livrädd, även en lastbil uppmärksammade hans utspel och tuta och visa "ajaj" fingret.
Han bad om ursäkt och jag hoppas inte denna eller de två andra gör samma grej igen. Vilket jag inte tror han kommer och göra för han skämdes. Så kära ungdomar, tänk först och handla sen!
Sen kom vi hem, jag dyngsur och alla andra torra ;)
Sen gjorde vi en helt vanlig lunch i familjen Lindblad-Andersson, som smakade gudomligt gott!
Frågan är om jag orkar göra en kaka till Svea imorgon... hum, ja skålen är ju god å smaka på så kanske får göra´t ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar